Har du akutte rygsmerter?

Har du pludseligt opståede smerter i lænden? Eller oplever du rygsmerter midt på ryggen?

Akutte rygsmerter er ikke at spøge med, og det kan blive nødvendigt at opsøge hjælp.

På fysioterapeutklinikken Fysio North tilbyder vi behandling af akutte rygsmerter. Det er ikke altid nok at tage Ipren og Panodil mod rygsmerter, og kommer du ind til os, kan vi behandle dig ved hjælp af øvelser, massage eller andre behandlingsformer.

Vores klinik har adresse i Kærby i Aalborg, og vi har flere fysioterapeuter, der står klar til at hjælpe dig med at få dine akutte rygsmerter væk.

Akutte rygsmerter kan tage til, og de kan også forsvinde af sig selv. Uanset hvad er det altid en god ide at opsøge hjælp, så du kan blive smertefri hurtigst muligt. Især hvis du har gået med smerterne i mange dage.

Hvad findes der af gode råd mod akutte rygsmerter?

Når du er plaget af ondt i ryggen, er der en række øvelser, du med fordel kan udføre. Hvilke øvelser, der bedst kan hjælpe dig, afhænger af, hvor på ryggen du oplever smerterne.

For at hjælpe dig selv bedst muligt kan du opsøge en fysioterapeut, der kan sammensætte en række lindrende øvelser til dig. Derudover er der flere ting, du kan gøre, når du oplever akutte rygsmerter:

• Forbliv gerne aktiv og udfør almindelige daglige gøremål.
  • Fortsæt med at arbejde, hvis det er muligt.
  • Undgå at lægge mere ned end højst nødvendigt. Det kan forværre dine rygsmerter.
  • Tag gerne smertestillende medicin, du kan købe i håndkøb, men tal gerne med din læge først.
  • Forbliv positiv og husk på, at det nok skal gå over igen.

Anmeldelser på Trustpilot

Hvad kommer akutte

rygsmerter af?

Det er svært at komme med et præcist svar på, hvad akutte rygsmerter opstår af. Nogle gange kommer smerterne uden en egentlig udløsende årsag, mens smerterne andre gange kan komme af overbelastning, dårlig arbejdsstilling eller alvorlig sygdom.

Oplever du gentagende gange rygsmerter i lænden, midt på ryggen eller andre steder, kan du gøre dig selv en tjeneste ved at opsøge din læge eller en fysioterapeut. Både for at udelukke alvorlig sygdom, men også for at få nogle øvelser, så du kan styrke din ryg.

Få hjælp til akutte rygsmerter

Hos os kan du komme hurtigt til, så du kan komme af med dine rygsmerter og vende tilbage til en almindelig hverdag.

BOOK EN TID ONLINE