Har du slidgigt?

Slidgigt rammer mange mennesker, og det kan medføre en række af gener, som eksempelvis ledsmerter eller ømhed i de led, der er ramt af sygdommen. Fysioterapi og slidgigt-træning kan reducere de gener, du oplever, når du er ramt af slidgigt.

Hos Fysio North i Aalborg kan vi hjælpe dig, hvis du oplever symptomer på slidgigt. Gennem målrettet træning hos os kan du lindre dine smerter, og du kan få et meget bedre velvære.

Du finder os i Kærby i Aalborg, hvor du kan træne sammen med os i vores moderne lokaler. Vi vil til hver en tid gøre vores for, at det er rart og sjovt for dig at træne, samtidig med at det har en gavnlig effekt på din krop og den slidgigt, du må leve med.

Vil du gerne mærke på egen krop, hvor god en effekt den rette træning kan have for de symptomer, du oplever på slidgigt? Så sidder vi klar til at hjælpe dig.

Hvad er slidgigt?

Slidgigt er en lidelse, der også går under navnet artrose. Det er en ledsygdom, der medfører, at den brusk, der er i de forskellige led på kroppen, langsomt bliver nedbrudt. Du kan blive ramt af slidgigt mange forskellige steder på din krop, og slidgigt i knæ eller slidgigt i fingre er meget hyppigt.

Du kan sagtens få slidgigt i ét led alene, og det behøver altså ikke betyde, at du også får det andre steder, hvis du eksempelvis døjer med slidgigt i hofterne eller et andet sted på kroppen. Her er de mest almindelige steder på kroppen, hvor du kan udvikle slidgigt:

• Knæene og hofterne
  • Nakken og ryggen
  • Fingrene eller foden
  • Lænden eller skuldrene

Anmeldelser på Trustpilot

Hvad kan du opleve

af symptomer på slidgigt?

Lider du af slidgigt i et eller flere led, vil du sikkert kunne nikke godkendende til følgende symptomer: Smerter i led, ømhed, stive led, ømme eller hævede led. Smerterne vil typisk være måden, hvorpå du opdager, at du lider af slidgigt. De gener, du oplever, har ikke nødvendigvis noget at gøre med, hvor fremskreden din slidgigt er.

Slidgigt er en kronisk sygdom. Du kan ikke få din slidgigt væk, når først den er kommet, men du kan gøre meget for at lindre de gener, der følger med sygdommen. Træning er en af de bedste måder at holde dine smerter for døren, når du lider af slidgigt.

Træning reducerer dine smerter

Få et bedre liv med slidgigt ved at træne hyppigt med fysioterapeut.

BOOK EN TID ONLINE